Jag är "Lucy in the sky", jag är högt över molnen

5kommentarer

Efter att ha bakat, planterat lite blommor och filmat en humla lite för länge blev det dags för mat. Supergod mat blev det idag. Det blev pasta med "krydd-pesto", alltså hemmagjord pesto gjord på bland annat ärtor, mynta och brännässlor. Supergott var det! Till efterrätt hade jag gjort en valnöts och cholkad tårta. Väldigt gott och väldigt mäktigt. Gjorde en sommrig lemonad till som jag tänkte ge er receptet på, lätt att göra och super frächt och gott i sommar!

Recept på Lemonad
Ca 1-2 citroner
Några blad mynta
Lönnsirap

Dela citronen i fyra delar och pressa ner saften i en tillbringare. Lägg ner citronklyftorna och några blad mynta.
Koka upp lite vatten och häll över så det täcker citronerna. Låt dra en stund. Ha i lite lönnsirap och fyll på hela tillbringaren med massor av is! Njut ;D


/Maya

5 kommentarer

Mams

20 May 2011 22:09

Vackert och gott ! Du är duktig du! Pussssssssss. :-)

Fufan vad avundsjuk jag är älskling! :P

20 May 2011 22:11

Cristoffer

20 May 2011 22:12

HAHA! Blev lite fel med förra inlägget :P men som sagt, är jävligt avundsjuk ;)

Malin

22 May 2011 12:23

Duktig du är Maya!! ska oxå prova göra lemonad :D

Emma

26 May 2011 14:06

Men vad duktig du är!! Så himla fint!!!!! :D

Kommentera

Publiceras ej