från tjuvlyssnat

1kommentarer

Thairestaurang, Uppsala

Tre tjejer i∼20 sitter vid ett bord.
Tjej 1 (till servitören): Men jag vill inte ha någon äggplanta i min rätt, för jag är allergisk mot ägg.
Servitören: Men äggplanta är ju en grönsak.
Tjej 1: Ja men jag är verkligen jätteallergisk mot ägg.
Tjej 2: Men det här är ju en helt annan sak.
Tjej 1: Ja men alltså, jag tål inget med ägg i namnet.


Sweden Rock, Sölvesborg

En tjej och en kille ~30 ska köpa belgiska våfflor. Det blåser ganska kraftigt och under tiden försäljaren ordnar med den andra våfflan lägger tjejen upp en hundring på disken.
Försäljaren: Du bör nog hålla i den så att den inte blåser iväg.
Tjejen (förvånat): Okej…?
Tjejen tar sedan ett ett stadigt grepp om den första våfflan.
Killen (sneglar lite snett): Jag tror nog att han menade pengen…

1 kommentarer

emma

29 Sep 2010 23:09

tjuvlyssnat.se <3

Kommentera

Publiceras ej