When you were young

0kommentarer

Sovmorgon, Samhällskunskap, lunch, en kort svenska lektion, hem. Så har dagen sett ut än så länge. Riktigt skönt men nu måste jag nog ta och göra lite nytta också, plugga, städa och tvätta. Sikken hemmafru jag låter som. Desperat housewife? Det enda som saknas nu är ett litet prickigt förkläde sen jävlar ska de bakas bullar och fixas. Jäkla tur att vi inte har något prickigt förkläde!


Maya, almby, örebro, sverige, norden, europa, världen, jorden, vintergatan, universum?

Fick nyss en tillfällig identitetskris... på bussen hem satt vi och pratade om massa olika saker och bland annat om hur vi skulle göra i olika situationer mm. Det fick verkligen den stackars lilla hjärncellen att arbeta. Vad skulle jag göra och hur skulle jag reagera i vissa situationer?! Och den stora frågan: Vem är jag och vad är det som definierar just mig, vad får mig att göra de jag gör? Hela frågan blev att låta som ett dåligt betygskriterie i en svenska eller samhällskunskapskurs som man inte riktigt förstår men ändå på något sätt ska jobba med. Men jag hoppas ni förstår, iaf lite, hur jag tänker. Enligt amerikanska, dåliga tjejfilmer så lider alla tonårstjejer av identitetskriser så antar att de är helt normalt och bara att vänta ut tills de går över. Viktig regel här: Allt som händer på film är sant!


Jag funderade över frågan och det enda jag kom fram till är att jag är en relativt trevlig person. Det får duga så länge, resten får väl falla på plats sen antar jag. Men nu är jag glad och ska nog sätta på lite musik och dansa runt i mitt rum för mig själv, sånt som alla tjejer också gör enligt filmerna.


<3
Bild på mig och tösena, ni är underbara<3

Gullegull och pet i ögat.

Kommentera

Publiceras ej