In the ghetto

3kommentarer

Det har varit lite ont om inlägg på sista tiden det är jag medveten om men ta´t lugnt, jag är fortfarande i livet. ;D


Idag har jag varit på en halvdagskurs i självförsvar för tjejer. Väldigt intressant måste jag säga, det är en sak som borde vara obligatorisk i skolorna. Den här kursen var ganska annorlunda om man jämför med den andra korta kursen som vi hade i skolan för länge sen, den var mer: spraka, slåss, picka ut ögon och krossa kulor. Visserligen väldigt kul och kanske nödvändigt men det här kändes mer logiskt och användbart i en verklig situation. På den här kursen fick vi lära oss hur man ska ta sig ur obekväma/farliga situationer utan våld. Varför det var det första jag tänkte, en våldtäcktsman förtjänar väl inget annat än att få kulorna krossade.^^ men som hon berättade, våld skapar våld och vi vill inte ha en motreaktion som kan göra det hela värre för oss. Riktigt bra kurs var det i alla fall. Tack mamma för att du anmälde mig o betalade<3


I torsdags var det karro festen med tema barndom vs ålderdom, jag, katta och Tesse var bäbisar. Haha. Efter skolan på torsdagen var vi och shoppade nappar, och oj oj vad många olika nappar det finns. När vi kommer in i affären så frågar vi expediten om dom hade nappar vilket dom hade och sedan frågade hon vad barnet brukade använda för sorts nappar. De blev ju lite roligt där ett tag, vad ska man svara på den lixom?! "Öh, nej den är till mig!"

Haha, det blev ju bra tillslut iaf. Tack töser för en trevlig kväll<3



Föressten, nån som såg "så ska det låta" i fredags!? Vad sa du? Gubbprogram? Ja, kanske det men brolle och sibel sjöng en så otroligt fin version av Elvis "in the ghetto", nästan så man fick lova att gråta en skvätt.
Och ja, rykterna är sanna, brolle och jag ska gifta oss. :D haha


Puss & kram & nyp i stjärten

3 kommentarer

Sara

02 Mar 2009 11:34

haha gifta sig med Brolle kan ju inte vara så himla roligt XD iallafall så hoppas jag att du inte sa att nappen va till dig ;D hahha de skulle jag vilja ha set Xd hahahhahahah <3

Mams

04 Mar 2009 06:21

Ok då.....jag får väl nöja mig med att ha Brolle som svärson! Puss;-)

Angelica:)

11 Mar 2009 10:22

då hoppas jag att jag är bjuden till bröllopet???????? säg bara tid och plats så är jag där;)

Kommentera

Publiceras ej