Godagens

0kommentarer

Hejsan hoppsan :D

Så har man nyss kommit hem ifårn skolan och ska vara duktig och plugga lite snart men tänkte att jag lika gärna skulle kunna skriva lite här förs.

Dagen har varit okej, varken mer eller mindre.
lite olika lektioner varav en var att kolla på film och sen kemi hela den långa eftermiddagen. men de funkade faktist.

Satt i matsalen för några dagar sen och pratade lite om vinterplaner mm, typ som att åka till fjällen och såvidare. Så kom jag och tänka på de första gångerna jag skulle lära mig att åka snowboard. Det var i trysil och jag var hm...några år yngre än vad jag är nu. Jag hade hyrt en snowboard och kämpade mig på med den, började iaf med att typ gunga fram och tillbaka för att känna på hur de va. Det gick ganska bra den första dagen iaf så jag var peppad för att fortsätta.

Dag två eller något sånt ville jag prova att åka lite mer så jag lyckas på något vis åka upp för en barn backe och tänkte att jag skulle prova på det. Backen var väldigt trevlig med små troll och andra sagofigurer som stod mitt i, tydligen skulle man åka slalom mellan dem eller något. Helt ograciöst ställer jag mig på brädan och ska försöka åka när små halvmeters jävlar ( också kallade barn) kommer åkande i en jävla fart förbi..seriöst, dom små!? så fort! De är då man känner sig så lagom duktig när man själv knappt kommer 2 meter innan man ramlar och ligger och kravlar runt i backen som en annan valross...men har kommit på varför barn är så modiga när de gäller såna saker. För det första så är dom för dumma för att förstå farorna och för det andra så är dom ju så små, det är klart att de inte gör lika ont när man ramlar då eftersom att dom inte har så långt till marken. haha. aja. ni kanske inte vill höra så mycket mer detaljer men kan ju säga att efter ett antal blåmärken och smärtor i stora delar av kroppen åkte jag faktist riktigt snitsigt. ;) haha.

De va kul de där..men nu har jag inte åkt på flera år så antar att jag får börja om med allt slitande igen när jag väl får för mig att åka igen.

Nu sitter jag o lyssnar på Plinis när hon sjunger till Per Gessle :D Sötnöt<3

Slut för idag, tack för idag!
PUSS & KRAM & NYP I STJÄRTEN

Kommentera

Publiceras ej