Lite för trött för att plugga...

2kommentarer

Hejsan hoppsan ;)
Känns som om de var ganska längesen jag skrev nu..men de kanske de inte var. Nu är jag iaf jätteduktig och pluggar kemi. Har prov i Kemi B i morgon och det är ju knappast de roligaste jag vet! Håller på och räknar ut jämviktskonstanter och massa andra uträkningar som känns ganska onödiga att kunna. Men får väl kämpa på ändå.

Tycker inte ni att vi lär oss aldeles för mycket onödiga saker i skolan!? Ja men typ som de här jättekrångliga i kemin och alla matte kurser mm!? Det kanske är bara jag som tycker de, eftersom att jag själv tycker det är så jobbigt att plugga på just de ämnena men ändå. Om du vill komma in på tex veterinär eller läkar utbildning sen så måste du ha Mvg i  alla(nästan alla?) ämnen. Men vem säger att man blir en bra eller bättre läkare eller veterinär för att man är duktig på matte!? Nej precis, någon som inte var lika bra på matte kanske skulle bli en superbra läkare men kom inte in på utbildningen för att han/hon inte hade så bra betyg. istället tog dom kanske in något jävla dumhuvud som iofs kanske är jätte duktig på matte men som inte kan ta hand om djur eller prata med människor för fem öre!! Nej det är fel tycker jag.

Och som sagt, jag kanske bara tycker så eftersom att jag har ganska höga mål men inte en "mattehjärna". Haha.

Jag tycker att man borde få lära sig saker i skolorna som man faktist har användning av i framtiden.
och att man borde titta på andra saker vid intagningarna till stora utbildningar...

Så, då har jag ännu en gång fått klaga av mig lite och nu känns det mycket bättre.
Tack för mig (om det nu är något att tacka för)

PUSS OCH KRAM

2 kommentarer

Angelica:)

20 Oct 2008 22:18

Du har helt rätt gumman!!finns något som heter social intelligens. där står jag bra till iaf;) haha undrar vilken utbildning man kommer in på då?:P puss o kram

Maya

21 Oct 2008 14:38

vad bra att någon håller med mig :D Tror nog att den sociala intelligensen är lite större hos mig med. haha. Jadu..får fundera på de. :P Puss och kram

Kommentera

Publiceras ej