we´re not gonna take it

2kommentarer

Allt som jag trodde på, allt jag har lärt mig och växt upp med var bara falskt! Vet inte vad jag ska tro längre eller på vem jag ska tro! Det är en hård sanning men de gäller nog bara att acceptera det som det är..


TOMTENISSARNA ÄR ALKOHOLISTER!!


Jag vet, jag blev också helt chockad. :O

Jag är helt säker på att alla har hört den där förbaskade jul låten: "hej tomtegubbar"..Ja ni vet!?  

Texten går ju såhär:

"Hej tomtegubbar slå i glasen och låt oss lustiga vara"


När jag var liten trodde jag bara att dom slog i glasen (även tomtenissar borde väl få avreagera sig lite ibland). Eller att dom stod i glasen. Ja tomtenissar är antagligen väldigt små så det måste ha sett förbaskat lustigt ut när dom stod i glasen.

Men dom slår ju I glasen, med alkohol, glögg antagligen och blir lustiga för att de blir berusade. :O

Alltså för er som inte hängde med riktigt där:

Tomtarna super sig packade på glögg!

Och den låten sjunger barn, o sen har som mage att klaga på barnprogram och tv spel som är för våldsamma.


En till sak som jag har fått reda på är att midsommarstången ska symbolisera en snopp, typ symbol för fruktsamhet eller något. Kul att dansa och leka små jävla grodor runt en jätte kuk! Trevligt och barnvänligt det med (Y).


Man borde analysera barnprogram lite mer tycker jag, tex Alfons Åberg, En skallig halvtjock liten unge som tjatar. Spännande! En sak som de säger i just de barnprogramet är:

"Och sen drog pappa fram en orm ur byxfickan!"

Kan misstolkas!


Haha. Ännu ett mycket seriöst inlägg ifrån lilla mig.
Puss och kram och nyp i stjärten.  

2 kommentarer

Sara

04 Dec 2008 22:34

åj då det var inte bra, tomtar ska ju inte vara fulla :(

Mams

06 Dec 2008 09:35

....och snart kommer Tomten! ;)

Kommentera

Publiceras ej