The sweet escape

0kommentarer

God afton


Idag är det dan, före dan, före doppare dan! :D

Julafton börjar närma sig och man börjar faktiskt få lite jul känsla. Vi klädde till och med granen igår och även den har sin charm. Bara snön som fattas nu men sen så...


Idag har jag och Lennart varit och handlat på ica Maxi, det mest påfrestande på länge måste jag säga. Alla människor börjar väl antagligen få lite panik över att julmaten inte är inhandlad så det var rusning och så gott som slagsmål vid senapssillen och allt annat som hör julen till. Så lyckades jag ta en sån där

"jag-ska-handla-julmat-åt-mig-själv-och-mina-45-hungriga-släktingar-kundvagn" som fan är större än hela mig och omöjlig att styra, och lättare blev det ju knappast när alla var som giriga gamar runt allt som hade det minsta med julen att göra.


Mitt i min panik, när jag insåg att jag inte kunde komma förbi alla människor, letade jag upp något som inte hade med julen att göra. Det blev saltgurkan och där stod jag ett bra tag och såg livrädd ut...sen vidare till grönsaksavdelningen där det var ganska lugnt runt kiwisarna (En kiwi flera kiwisar? Kiwis?) och parkerade där en liten stund.


Tillslut fick vi i alla fall tag på allt vi skulle ha och lyckades ta oss ut därifrån, men med alvarliga psykiska problem måste jag tillägga.


Nu ska jag nog baka ett pepparkakshus.




PUSS OCH KRAM OCH NYP I STJÄRTEN<3

Kommentera

Publiceras ej