Nu är det jul igen (svenska)

0kommentarer

Ja nu är det jul igen och det blir en sådan mysig stämning i husen, vart man än kollar står det ljusstakar i fönstren och annat julpynt. Det är verkligen vackert.

Det känns även som om de flesta människor blir väldigt snälla och trevliga runt jul, om det beror på ett stort intag av pepparkakor eller rädsla över att tomten ska se dem och inte ge dem några klappar i år det vet jag inte men väldigt trevligt är det i alla fall. Jag tror man blir glad för att julen just är en högtid som är så fylld av kärlek och värme och att man har en chans att spendera den med sina närmaste, släktingar och vänner är nog något som glädjer de flesta.


Men julen är tyvärr för många också en högtid som är fylld med stress och krav, man ska göra det ena och det andra, köpa julklappar, laga mat, julstäda, klä granen, skicka julkort och en hel del andra saker. Det är även en väldigt ensam helg för dom som inte har någon att umgås med. Många glömmer helt bort varför vi firar julen som faktiskt är för att Jesus föddes.


Själv tycker jag att julen är supermysig men jag kan knappast säga att det är Jesus jag tänker på under julen. Jag tycker mest att det är en helg som får människor att uppskatta varandra, umgås och ha det trevligt, att få komma ifrån vardagen lite och njuta av det man har.


Det är det jag tycker att julen handlar om!

Så god jul på er alla och många pussar ifrån mig.<3

Kommentera

Publiceras ej