Best of you

1kommentarer

I helgen gjorde vi ett nytt försök att plocka svamp och bär. Dock utan framgång, precis som förra gången. Denna gång såg vi däremot ganska mycket svamp i skogarna, tillskillnad från förra gången. Vi var däremot ute efter kantareller och eventuellt lite trattisar så tyvärr fick vi inte med oss någonting hem. Vi var sjukt frustrerade efter ett par timmar i skogen, men så kan det var. Hur som helst var det jättemysigt att få komma ut i naturen lite. Fint väder fick vi också, och med lite kaffe i en termos och piroger i väskan så blev det även lite mysigt fika i skogen. 

Jag var som vanligt lite frusen av mig så det blev lite småkyligt en stund. Detta berodde lite på att jag inte hade någon bra tjocktröja med mig...Så kan det gå när det inte finns några lediga tvättider i tvättstugan. Hade en tjocktröja som var ren. Denna var dock leopardmönstrad men då fick jag genast lite uppläxning av Cristoffer. Det hör tydligen rent folkvett att "inte klä ut sig till ett djur och springa runt i skogen under jaktsäsong...", enligt min käre sambo. Hahah :D Men ingen av oss blev misstagna för något konstigt vilddjur, som tur är. ;) 

Nu har skolan dragit igång på riktigt också. Jag kommer att läsa två distanskurser denna termin: "Upplevelser med mat och måltid" och "kommunikation av mat och måltid". Jag, Hanna, Gustav och Carin kommer också att läsa våran VFU denna termin. VFUn kommer vi att ha på ett mateventföretag som heter Måltidsvision. Vi kommer följa med dem på en "marknadsföringsturné" i Europa. Det är Umeå är kulturstad 2014 som ska marknadsföras och vi kommer under turnén att arbeta med en smakföreställning i åtta akter med inspiration från svensk matkultur och de åtta samiska årstiderna. Detta ska bli superspännande och riktigt roligt att få ta del av. 

Läs mer om turnén HÄR och HÄR! :D

 

/Maya

1 kommentarer

Mams

04 Sep 2013 06:27

Hälsa C att det faktiskt inte finns leoparder i svenska skogar! :-)

Kommentera

Publiceras ej