it may be winter outside

0kommentarer

Halloj!

Sitter här och funderar lite över julpyntandet. Ska ta och pynta lite på torsdag när jag är ledig från skolan. Det känns väldigt välbehövligt och mysigt nu när det har blivit så mörkt ute och förhoppningsvis så blir det lite lättare att komma upp på morgonen om det lyser lite mysigt i lägenheten. Jag har så sjukt svårt att komma upp på morgonen (speciellt nu när det är så mörkt) och jag får verkligen ett hemskt humör när jag är trött. Detta kan både mamma och Cristoffer vittna om. Båda stackarna har nämligen fått stå ut med vreden från morgonmonstret som övertar min kropp under tidiga mornar. Haha. Kanske kan vara värt att prova en exorcism eller liknande… jag kanske är besatt av något monster på riktigt!? Det är riktigt jobbigt att vara så sjukt trött på morgonen och ha så svårt för att gå upp, är ju på gränsen till att försova mig nästan varje morgon och så får man stressa ihjäl sig för att hinna till skolan i tid.

Aja, för några dagar sedan laddad jag ner en ny app som förhoppningsvis skulle få mig att vakna lite lättare. Appen heter ”wake up or die”. Hemskt ja, men ibland är det lika bra att dra till rejält på en gång. När klockan ringer på morgonen kommer ett litet anderoidmonster fram. Han vrålar och låter och läskig musik spelas. För att skrämma iväg monstret måste man skaka bort honom! Detta gör man helt enkelt igenom att skaka som en galning på telefonen tills monstret försvinner. Detta lät ju som en jättebra idé tills jag provade den och märkte att det stackars lilla anderoidmonstret inte hade en chans emot morgondemonen som tar över min kropp. Jag blev helt enkelt jättearg på skrikandet och skakade mobilen som en galning lite halvsovande tills monstret försvann och sedan somnade jag om lika fort igen… Jahopp.. det var de försöket! Det funkade helt enkelt inte så det är väl bara att köra på de vanliga 30 snozarna helt enkelt! Haha :D Som sagt, vi får hoppas att lite julbelysning kan underlätta en aning! 



/Maya

Kommentera

Publiceras ej