Na na na

3kommentarer

Hejhopp!

Vad mycket man hinner med när man går upp i tid. Hade igen skola idag men jag och hanna åkte iväg på yoga kl halv åtta. Hurtigt värre! Har även målat en tavla. Den är inte helt klar än dock. Provade att måla lite annorlunda än vad jag brukar och jag tycker att resultatet blev ganska coolt. Ska pilla lite mer på den men sen kanske det kommer en bild! Vi hade kemi i skolan igår, ny termin och nya kurser. Det var riktigt roligt faktiskt. Har tyvärr glömt bort så mycket av kemin men den kommer tillbaka sakta men säkert. Igår kväll satt jag och Cristoffer och kollade på lite lägenheter på blocket, då fick vi se små informationsrutor där det stod vilken typ av människor som bor i det område som lägenheten ligger i. Dom var helt hysteriskt roooliga! Antagligen är det bara jag, cristoffer (och antagligen mamma) i hela världen som tycket att det här är kul men jag måste bara lägga ut några och visa! :D

 

Väldigt specifika intressen dom har: kampsport, sportdykning och bussresor! Paulo roberto och hans vänner bor i ena kvarteret, hela dykarförbundet i det andra och i det tredje området bor det... ja pansionärer! Det är ju bara en pansionär som kan ha bussresor som intresse!

"Jaha Sigbritt, Vad ska vi fördriva tiden med idag då? - "Ja du Ingvar, vi kanske kan gå ut och åka lite buss!? 
- JAAA du, vilken bra idé, bussresor är ju mitt största intresse!"

Lägger pengar på bantningsprodukter, tvspel och tobaksprodukter.. Jaha, då vet vi att det bara är feta datanördar med en stor snusprilla (för dom orkar väl antagligen inte ens gå ut för att röka) som bor här. Det där med kampsport som intresse var nog bara när det är i spel! Vill man verkligen har sånna grannar? I och för sig så kanske dom är tysta i alla fall. Och om man klagar så kommer dom nog inte orka springa efter, om inte dom där bantningspreparaten fungerar väldigt bra! :P
Ovanlig med sportbilar och SUV.. Ja det kanske inte är så jättemånga pensionärer som åker i en sportbil. Men måste man verkligen skriva ut vad som är ovanligt? Lejon, drakar och enbenta dvärgar är mycket ovanligt. Tack då vet vi! Så sjukt roligt och absolut livsnödvändig information vi fick! Hoppas att det var någon mer än jag som tycker att dom är komiska! Nu ska jag gå och hitta på något annat. Baka bröd kanske! :) 

/Maya

3 kommentarer

Mams

25 Jan 2012 22:52

Hihi! Ja viktigt att få rätt bild av området faktiskt! Står det om ditt kvarter att dom som bor där gillar att måla och baka? Annars passar du ju inte in och då kanske du måste flytta :-O men Cristoffer passar väl i bussrese kvarteret va! Puss<3

Maya

26 Jan 2012 15:26

jag vet inte vad det står.. :/ Men det får jag kolla upp. :P Hahah ja han är en liten söt farbror! :D

Mams

27 Jan 2012 18:03

Lennart har ingen humor! Finns det nåt kvarter i Kristianstad för såna? Puss <3

Kommentera

Publiceras ej