Give it all

1kommentarer

God afton!

Igår fick vi reda på de två huvudingredienserna som vi ska använda i det praktiska provet. Det blev röding till varmrätten och citron till efterrätten. Jag är glad att det blev dom här råvarorna för det är ju något som jag verkligen tycker om. Så igår och i dag har jag suttit och letat recept och inspiration som en galning. Jag har verkligen inte kunnat bestämma mig för något speciellt. Attans att jag ska vara så jäkla velig jämt. Nu tror jag i alla fall att jag har en idé som jag vill laga. Ska köpa hem lite röding i morgon och provlaga. Det blir nog finafisken! :D Har flera alternativ på efterrätt men har beslutsångest även där.. får väl provlaga alla tre så får Cristoffer vara jury och välja ut den bästa. Haha! Jag och Cristoffer har förresten börjat med en 20 dagars detox nu, eller började i måndags. Nu är det nyttig mat, detox och träning som gäller. Vill rensa ur all gammal skit (nej inte bokstavligt talat) från jul, tror det kommer bli toppen. I kväll ska vi prova på Combat, ett nytt pass som dom har på gymmet. Får se om jag överlever. Det ska tydligen vara kampsportsinspirerat med skuggboxning och sparkar. Det låter ju ganska kul i alla fall. Eftersom att vi har detoxvecka och försöker få bort godissuget så har jag gjort nyttigt godis/snacks/mellanmål! Små nöt och fruktbollar. Jättegoda och mättande är dom och fulla med energi så man håller sig pigg och glad. Tänkte lägga ut ett recept men kom på att jag inte har någon aning om hur mycket jag har använt av alla ingredienser men det är bara att prova sig fram!


Nyttiga chokladbollar

Olika sorters nötter och frön, ex mandel, Chashew(?) och solroskärnor

Torkad frukt, ex dadlar, russin. Släng i det du tycker om!

Kokosfett (kanske en matsked?)

Kakao

En liten skvätt lönnsirap

Jag har också använt några skedar power meal (supernyttigt!) men det kan man utesluta om man vill.

Sesamfrön

Sen är det bara att mixa ihop allt till en deg och smaksätta lite med vad man tycker är gott. Rulla degen till bollar och rulla dessa i sesamfrön! Klart! Snabbt, gott och nyttigt, kan det bli bättre!? :D

Smaklig Fejkchokladboll! :D



 

/Maya


1 kommentarer

Mams

11 Jan 2012 22:09

Smaskigt och nyttigt:-)

Kommentera

Publiceras ej