careless whisper

1kommentarer

Hejhej!

Idag är det måndag och jag är ledig, ovanligt va!? :D Men ska plugga lite inför våran sockerredovisning faktiskt! Har haft en jättemysig helg men jag har varit väldigt trött… I fredags hade vi en dag i köket i skolan. Vi skulle prata om och experimentera lite med kolhydrater. Vi var bara fem personer så det var jättelugnt och mysigt. Vi fick några uppdrag att göra och ett av dessa var att göra ett nyttigt mellanmål som max fick innehålla en sockerbit (ca 3 gram) . Jag och Carin gjorde en variant av risifrutti. Vi kokade matkorn och blandade det med lite vispad grädde, turkisk yoghurt och honung. Sen kokade vi lite bär till en god sylt och serverade det tillsammans i lite olika varianter, en som den jag precis förklarade, en med lite kakao och nötter och en där vi blandade ”kornsmetan” med bären, den blev jättegod och snyggt rosa! Det blev riktigt bra faktiskt så nu har jag köpt hem både matkorn och matvete. Gjorde en variant hemma som jag bara blandade i turkisk yoghurt, frysta bär och lite honung i. Blev ett väldigt gott och bra mellanmål! :D

I lördags hade jag och tjejerna Melodifestivalkväll. Vi åt tapas (alla hade tagit med sig två små rätter var), drack lite drinkar och kollade på melodifestivalen. Mysigt värre! Och rätt låtar gick ju faktiskt vidare tycker jag!  Nu ska jag strax upp på stan och köpa linsvätska till Cristoffer och sen ska vi iväg till gymmet. pusshej



/Maya

1 kommentarer

Mams

06 Feb 2012 21:51

Åååååååå va du är duktig och klok! Du brås nog på mig! :-P

Kommentera

Publiceras ej