thats what makes you beautiful

1kommentarer

Tjollahopp!

Idag har det varit en kort dag i skolan, Vi har gjort några kemilabbar. Ganska roligt faktiskt! Det är skönt att det var en kort dag idag eftersom att gårdagen var så fullspäckad och händelserik. Jag, Hanna, AK och Carin tog bilen ifrån Kristianstad kl 7 på morgonen och åkte mot Malmö. Vi Skulle på studiebesök på Arlövs sockerbruk. Kul och intressant att få reda på hur tillverkningen och allt går till! Efter studiebesöket åkte vi in till Malmö stad. Vi åt sushi på Maguru och sedan fikade vi på Hollandia. Jääättegott och trevligt att bara sitta och prata om massa skit i timmar! J I förrgår var vi också på studiebesök förresten. På råbelövs gård lite utanför kristianstad. Vi kollade på mjölkkossor och kalvar och tittade runt på gården. Det var en jättefin miljö och dom hade ett stort robotstall till kosorna. Dom hade svinuppfödning också men det fick vi inte se. Känns ganska bra att jag har gått den gymnasieutbildningen som jag har. Har lärt mig väldigt mycket av att jobba på alla olika gårdar. Har fått en lite bättre förståelse över hur (hemskt?) djuren har det. Alla har väl olika åsikter om hur djurhållning ska gå till och jag är väl en sån extrem djurvän som vill att alla ska vara lyckliga och skutta runt på blomsterängar. Haha Det finns så många bönder som verkligen bryr sig om sina djur men det gäller ju att tjäna pengar också (vilket tydligen är väldigt svårt för bönder idag) och ofta blir detta på djurens bekostnad. Är i alla fall glad att jag inte äter kött… Men nu ska jag inte skriva något ”vegetarian propaganda” inlägg (även om jag tycker att alla borde äta mindre kött). Men det var ett ganska trevligt studiebesök och jag älskar ju kor så blev väldigt glad över att få träffa några! :P Nu kommer det en bildbomb på allt som hänt! Just nu är faktiskt en målare här och tapetserar om vårat kök! ÄNTLIGEN säger jag, det ska bli riktigt skönt att bli av med den där fläckiga tapeten! :)

 
















 

Vi fick inte ta kort inne i sockerbruket tyvärr.. men vi fick en goodiebag från dom så nu har vi massa socker här hemma! :P

/Maya

1 kommentarer

Mams

02 Feb 2012 20:20

Sockertopp<3

Kommentera

Publiceras ej