everyday I´m shuffling

1kommentarer

 

Nu har jag varit dålig på att uppdatera igen. Det har varit fullt upp och jag är lite glömsk. Nicklas och Pontus var och hälsade på oss i helgen. På fredagen hade vi en liten fest för mig och Hanna som båda har fyllt år (hon fyller den 6e). Det var jättetrevligt men dom flesta var trötta efter en lång dag i skolan så det var lite små seg stämning. Men trevligt ändå som sagt. På lördagen lagade vi Risotto med portabello svamp och sen blev det filmkväll. På söndagen när Nicke och Pomp hade åkt tog vi en sväng till ikea, hittade lite smågrejer men inte det jag var ute efter. Får helt enkelt ta och åka till ikea i malmö nån annan dag när vi har tid. Idag har vi varit i köket hela dagen. Dagens tema var förrätter. Vi gjorde majonnäs, aioli,  små smördegsknyten, räkbisque (räksoppa på skal) och toast skagen. Dom andra grupperna gjorde olika soppor, champinjon, rödbets, potatis och purjo, kräftsoppa och lite annat. Det blev även en hel det bröd och ostfyllda knyten, caesarsallad och lite annat smått och gott. Vid kl halv ett var allt klart så då var det bara att hugga in! Mumsigt värre! :D Nu ska jag och Cristoffer åka och fixa gymkort…ujuj vad hurtigt. Får nästan lite ångest, haha! Men vi kör hårt inför beach 2012, hann nämligen inte klart till beach 2011... haha! Här kommet ett gäng bilder, är nämligen så glad att jag kom ihåg kameran den här gången! Hoppas att ni inte blir för hungriga av att kolla på det här ;D






/Maya

 

1 kommentarer

Mams

11 Oct 2011 21:10

Ååååååååå va gott och va avundsjuk jag blir! Puss :-)

Kommentera

Publiceras ej