you shine brighter than anyone

1kommentarer

Maj

Maj är årets femte månad i den gregorianska kalendern och har 31 dagar. Den innehåller årets 121:a till 151:a dag (122:a till 152:a vid skottår). Namnet kommer från lat. Maius och av att månaden ursprungligen var helgad åt den romerske guden Jupiter (Jupiter Maius).

Maj kallades förr i Sverige för blomstermånad i de södra delarna och lövmånad i de norra delarna.

Maj börjar aldrig på samma veckodag som någon annan av årets månader, oavsett om det är skottår eller inte.


Jaha, då vet ni det... men seriöst, är det redan Maj? Jag vet att jag säger det ofta men hjälp vad tiden går fort. Jag hinner ju inte riktigt med i svängarna. Valborg firade jag iallafall i Ludvika med Cristoffer, Kusinerna, Vicis och lite annat trevligt folk. Hade en riktigt rolig kväll med grillning och en sväng ut på krogen. Kom nyss hem från en långpromenad. Synd bara att det har varit lite dåligt väder dom senaste dagarna. Det har till och med snöat/haglat. Maya gillar inte detta. Nu ska jag fixa i ordning lite lunch och senare ikväll ska jag iväg till Tesse. ha det bra!

 

Lägger ut en söt bild ifrån våran utlandspraktik i England.
/Maya

1 kommentarer

Mams

05 May 2011 09:29

Ja, tiden går fort när man har kul.....och när man börjar bli gammal! Fin bild! Puss :-)

Kommentera

Publiceras ej