drunken lullabies

4kommentarer

OJ! Jag kom ut på inbillningen.. eller typ tvärt om! Som ni läsare (typ mamma och vicis! haha) kanske vet så har jag sökt in till Gastronomiprogrammet i Kristianstad till hösten, och i förrgår fick jag veta att jag kom in! Åh vad jätteroligt, spännande, intressant och fruktansvärt skrämmande det känns! Jag är rädd! En helt ny stad jättelångt bort, nya människor, en utbildning och ett ämne som jag egentligen inte har någon erfarenhet av och konstiga dialekter! Men egentligen vad roligt, Tänk er: En helt ny stad, nya människor, en utbildning och ett ämne som jag ska få lära mig massor om! Det blir nog jättebra det här, jag är faktiskt ganska exalterad! Plus att jag ska få flytta ihop med världens bästa pojkvän med! :D
Allt känns jätteroligt och spännande men självklart är det lite nervöst att börja med någonting helt nytt. Det som känns jobbigt är att jag ska flytta hemifrån och att det är långt bort... Jag är ju så hemkär och en riktig mammagris! Jag kommer verkligen sakna att ha alla nära, mamma, Lennart, katterna, släktingarna och mina falutöser! Det är tur att det finns telefoner och internet. Plus att det faktiskt går tåg så det är ju inga problem att åka hem på helgerna! Det blir nog toppen det här, och tänk, Utbildad gastronom låter ju ganska coolt! ;D Här kan ni läsa mer om utbildningen!

Idag är det söndag och jag är ledig både idag och imorgon. Har jobbat ganska mycket dom senaste veckorna faktiskt. Riktigt roligt är det och man lär sig nya saker precis varje dag. Man får även träffa många härliga (och konstiga) kunder och det är också roligt! Men idag blir det en riktig latkorvs dag, Jag tänker inte ens klä på mig! Skönt! Nej nu ska jag gå och latkorva mig någon annan stans. Pusshej!


Det här är en bra låt förresten!

/Maya

4 kommentarer

Cristoffer

17 Jul 2011 20:32

Det kommer bli underbart! :D Längtar så mycket efter att få flytta ihop med dig ;) En lång väntan har det varit :P JO lite långt bort blir det, och tågresor går det ju men så jävla dyrt bara! 1000 spänn enkel resa liksom.. Aja vi klarar oss nog ^^

Lollo

17 Jul 2011 23:48

sv: Taack honey! <3

Mams

19 Jul 2011 06:30

Å jag är en riktig Mayagris! Jag är jätteglad att du kom in och utbildningen låter så kul, är avundsjuk på riktigt! Men det kommer att bli hemskt när du flyttar! Puss<3

Emma

20 Jul 2011 16:11

Oooh, Grattis!! Vad kul!!!

Kommentera

Publiceras ej