Välkommen åter

0kommentarer

Hej hopp.
Nu var de länge sen jag skrev igen men har varken haft tid eller ork.
men nu fick jag ett ryck att göra de igen så här är jag.

Har skrivit lite om min och angelicas vecka på en grisgård. Vi hade kul och det var väldigt intressand men det är samtidigt skönt att de är över. Förra veckan fortsatte vi med gristemat i skolan och åkte till en annan grisgård och arbetade och kollade. Var kul, jobbigt, lärorikt och sjukt hemskt på samma gång.
Det är hemskt hur grisar, och andra djur också för den delen, behandlas för att vi ska ha mat. Det är lixom inte djur i en ladugård längre, det är mer som kött fabriker och det tycker jag är sjukt hemskt. Jag tycker ändå att de borde vara djurens välmående och hälsa som ska gå i första hande men så är det inte.
Är bara glad att ingen gris har dött för min skull, för att jag ska få mat.



Nej, jag måste säga att jag trivs väldigt bra med att vara vegetarian och jag blir bara mer och mer säker på att det är rätt för mig. Hur alla andra vill göra är upp till dom men för mig känns det här helt rätt. Det är bra för både djur och miljö och jag mår jättebra. Jag kan faktist inte se något negativt med det här.

Något som gör mig sjukt irriterande är personer som ska kommentera det här och inte har en aning om vad de pratar om.
Typ folk som säger: " Det är inte bra för kroppen att vara vegetarian."
Och när man frågar dom varför dom tycker så har dom inget att säga mer än "jag har hört de..."
så kom tillbaka när ni vet lite mer och har något vettigt att säga. :D
Haha.
Tack för mig.

Kommentera

Publiceras ej